/Files/images/IMG_9986.jpgПРОЄКТ

ради музею «Українська світлиця»

Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 129

Харківської міської ради Харківської області

«З бабусиної скрині»

Вироби Будянського фаянсового заводу /Files/images/IMG_9988.jpg

Координатори: Сірик Світлана Володимирівна, вчитель української мови та літератури ХЗОШ № 129

Заявник: Рада музею

Мета:

виховання любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу;

· виховання почуття приналежності до української нації, відчуття себе громадянином України, шанування культурних цінностей;

· виховання шанобливого ставлення до досягнень української культури, витворів народного мистецтва.

Завдання:

· ознайомлення учнів, їх батьків з історією своєї малої Батьківщини,

· розвиток усвідомлення значення досягнень наших співвітчизників для світової культури.

Методи:

· проведення просвітницької роботи серед учнів школи;

· проведення дослідницької роботи членами ради музею

проведення агітаційно-пропагандистської роботи серед учнів школи , їхніх батьків та населення мікрорайону школи;

· здійснення практичних заходів

Опис проектної пропозиції:

Проект «З бабусиної скрині” – це кампанія практичних, просвітницьких, дослідницьких та агітаційно-пропагандистських заходів, спрямованих на вивчення, дослідження розвитку ужитково-побутового мистецтва на території Слобожанщини на прикладі розвитку фаянсового виробництва в селищі Буди Харківської області.

Робота з реалізації проекту починається з вивчення учнями історичних матеріалів щодо заснування Будянського заводу, особливостей витворів майстрів гончарів та художників, ознайомлення з видами техніки виготовлення та розпису будянського посуду.

Підготовчий етап проекту закінчується засіданням ради музею, на якому планується проведення проекту. Під час планування дуже важливо, щоб кожен член ради музею не тільки запропонував свої пропозиції щодо реалізації проекту, але й взяв би на себе відповідальність за їх проведення.

Реалізація проекту здійснюється в 4 напрямках:

І. Просвітницька робота : Просвітницька робота передбачає ознайомлення з історією розповсюдження на Україні фаянсового промислу, з розвитком його на Харківщині. Учні повинні знати про особливості та причини появи саме цього ремесла в нашому регіоні. Доцільно познайомити учнів з прикладами Європейської, російської спадщини в цьому напрямку, дати можливість порівняти умови формування виробництва в різних регіонах.

Особливе значення має знайомство з витворами видатних майстрів, перлинами світової та вітчизняної фаянсової промисловості. На цьому етапі доцільне проведення екскурсій до Харківського історичного музею та ознайомлення з експозицією «Будянський фаянс» .

ІІ. Дослідно-пошукова робота. Дослідно-пошукова робота включає в себе проведення опитувань учнів, їхніх батьків з метою виявлення наявності будянського посуду в сім’ях, заповнення анкети пошуковця; виявлення людей, які цікавляться ужитково-побутовим мистецтвом, а саме витворами з фаянсу, зустрічі з ними; створення презентації «З історії музею Будянського заводу».

ІІІ. Агітаційно-пропагандистська робота проводиться з метою зосередження уваги учасників проекту, їхніх батьків та населення мікрорайону школи на необхідності збереження культурних цінностей рідного краю, виховання шанобливого ставлення до досягнень української культури, витворів народного мистецтва шляхом проведення екскурсій в музеї «Українська світлиця»; бесід «Пишайся. Шануй. Зберігай».

ІV. Практична робота. На даному етапі всі учасники проекту беруть участь в оформленні експозиції музею «Українська світлиця» «Вироби Будянського заводу». Продовжується робота по виявленню та поповненню колекції музею новими експонатами.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ:

Заключний етап проекту – Підведення підсумків. Він включає в себе:

· аналіз активності кожного учасника проекту

· підведення підсумків анкетування

· аналіз ефективності проведення проекту

·нагородження активних пошуковців

Кiлькiсть переглядiв: 883