1. Використовуйте седативні дихальні техніки, наприклад, "3-7-8": 3 секунди на вдих, 7 - на затримання повітря і 8 секунд на видих
2. Ляжте і покладіть руки на живіт, робіть глибокі вдихи і короткі видихи, контролюйте дихання
3. Використовуйте квадратне дихання (знайдіть у приміщенні що-небудь квадратне або уявіть його), зафіксуйте погляд на одному з кутів і зробіть глибокий вдих, затримайте дихання на 5 секунд і переводьте погляд на інший кут, видихаючи, так рухайтеся квадратом; повторіть кілька разів, це дасть змогу вирівняти дихання й оволодіти тривогою, якщо ви відчуваєте, що вона посилюється
4. "Заземліться"; станьте або сядьте на підлогу, відчуйте, як ви торкаєтесь поверхні, відчуйте вагу власного тіла і повільно дихайте
5. Поверніться до відчуття тіла; відчуйте, на чому і як ви сидите, відчуваючи свої стопи, концентруйтеся на якомусь звуці, на запаху; якщо ви за кермом, то концентруйтеся на тому, що тримають ваші руки
6. Робіть самомасаж; торкайтеся тіла, проплескайте долонями ноги, масажуйте вуха, ніс, долоні; пожвавлюйте тіло, яке затекло
7. Напружтеся; займіть незручну для себе позу і спробуйте максимально напружити всі м'язи тіла, залишайтеся в такій позі якомога довше
8. Дайте вихід емоціям; плачте, співайте
9. Використовуйте різкі запахи - спирт, цитрусові тощо.
10. Вмийтеся холодною водою
11. Спрямуйте паніку в безпечні дії; якщо вам хочеться бігти - біжіть на місці, якщо вам хочеться забитися в кут - забийтеся в кут
Живи з азартом та вчись перетворювати любі життєві проблеми у задачі. Замість незчисленних скарг задай собі питання: «Як я хочу і можу вирішити цю задачу? Які можливості відкриваються переді мною?»
Невдачі та невезіння сприймай як життєвий досвід! Всесвіт завжди надсилає нам випробування, котрі ми здатні здолати. Замість питання: «Чому зі мною трапилась така ситуація?», задай собі питання: «Для чого мені це, чому мене може навчити така ситуація?».
Перетворюй реальність у гру з багатьма можливостями. Якщо ти хочеш бути КИМОСЬ, то варто починати вести себе так, наче ти вже є НИМ. Навіть, якщо у тебе поки, що немає потрібних ресурсів для здійснення планів, починай діяти виходячи з того, що маєш. Найкращий день для початку – сьогодні! У життєвих ситуаціях концентруйся на своїх перевагах та позитивних моментах! Заміни вислів «я не можу» на «маючи відповідні ресурси, я роблю так…». Потім дайте собі щиру відповідь на питання: «Які ресурси у мене вже є, а які я можу отримати? Що я можу для цього зробити?»
Думати потрібно приймаючи рішення, а маючи ціль починай діяти! У японців є такий вислів: «Подумав – май рішення, маєш рішення – не думай!» Зайві роздуми народжують сумніви і забирають сили.
Втілення твоїх самих сміливих бажань знаходиться за дверима із надписом «СТРАХ». Почни діяти і страхи зникнуть, ти відчуєш прилив сил та енергії.
Роби тільки те, що ти дійсно хочеш. Живи у стилі «Я хочу, я можу!», а не «Я повинен!». Потрібно працювати над своєю самооцінкою, вчитися відчувати свої істинні бажання та шукати можливості для їх втілення.
У оптимістів збуваються мрії, у песимістів – їх кошмари. Вчися бачити радість у дрібницях, помічай гарне у собі, у інших, у світі. Це особлива мудрість, котру мають щасливі люди. Не чекайте особливих подій та обставин, щоб радіти життю. Ставте перед собою питання: «Що гарного, позитивного я бачу у цій ситуації, у цій людині, у собі? За що я відчуваю вдячність?» Дисциплінуй свою уяву, навчись відрізняти мрії від цілей, приймай рішення і дій!
1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
3. Точно і якомога детальніше записуй все що задано.
4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити потрібні розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
5. У разі необхідності звертайся за допомогою до дорослих або до однокласників.
6. Приступаючи до виконання уроків, розкрий щоденник, подивися, чи всі завдання записані.
7. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і прикинь, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
8. Прибери зі столу все зайве - те, що може відволікати. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо).
9. Між уроками роби перерви по 5 хвилин.
10. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.
11. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила, на які воно спрямоване.
12. При читанні параграфа підручника задавай собі питання: про що або про кого йдеться у цьому тексті, що про це йдеться.
13. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш. Співвіднось нове з уже відомим. Стеж за тим, щоб це були не випадкові, зовнішні зв'язки, а головні зв'язки, зв'язки за змістом.
14. Якщо матеріал, який треба вивчити, дуже великий або складний, розбий його на окремі частини і займайся кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів.
15. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує великої кількості часу. Готуйся до них заздалегідь, протягом декількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.
16. Спробуй використовувати при підготовці усних завдань метод «5 П», розроблений американськими психологами.
17. Складай план усної відповіді.
18. Перевіряй себе.
1 П - Переглянь текст (побіжно)
2 П - Придумай до нього питання
3 П - Пометь олівцем найважливіші місця
4 П - Перекажи текст
5 П - Переглянь текст повторно
Для того, щоб успішно здати ЗНО потрібно добре підготуватися:
1. Спати потрібно 8 годин на добу.
2. Слід пам'ятати, що всі люди поділяються на "сов" та "жайворонків".
3. Також знати, що найкраще запам'ятовується початок та кінець тексту, тому під час повторення матеріалу потрібно особливу увагу приділити середині тексту.
4. Повторювати треба вдумливо, а не механічно.
5. Потрібно писати шпаргалки, але не для того, щоб їх потім використати, а для того, щоб працювала і зорова, і слухова пам'ять.
6. Інформацію потрібно з чимось асоціювати, так вона краще запам'ятається.
Бажаю успіхів!